Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi (IJHE), Türkçe ve İngilizce dillerinde yayın yapan, ücretsiz açık erişimli, uluslararası hakemli bir dergidir. Beşeri Bilimler ve Eğitim alanlarına katkı sağlayacak nitelikteki teorik ve/veya uygulamalı çalışmalara yer verir ve izlediği yayın politikası ile ilgili alanlardaki araştırmacılar arasında bir fikir köprüsünün kurulmasına, yeni işbirliği imkânlarının oluşturulmasına ve geliştirilmesine, teoriden uygulamaya aktarımın sağlanmasına, öğretim ortamlarının daha etkili biçimde düzenlenebilmesi için gerekli alt yapının oluşturulmasına katkı sağlamayı amaçlar.
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi (IJHE), Türkçe ve İngilizce dillerinde yayın yapan, ücretsiz açık erişimli, uluslararası hakemli bir dergidir. Beşeri Bilimler ve Eğitim alanlarına katkı sağlayacak nitelikteki teorik ve/veya uygulamalı çalışmalara yer verir ve izlediği yayın politikası ile ilgili alanlardaki araştırmacılar arasında bir fikir köprüsünün kurulmasına, yeni işbirliği imkânlarının oluşturulmasına ve geliştirilmesine, teoriden uygulamaya aktarımın sağlanmasına, öğretim ortamlarının daha etkili biçimde düzenlenebilmesi için gerekli alt yapının oluşturulmasına katkı sağlamayı amaçlar.
IJHE Makale Sistemine yüklenen tüm Türkçe makaleler Türk Dil Kurumu tarafından yayınlanan Güncel Türkçe Sözlük ve İmla Kılavuzuna uygun olarak hazırlanmalıdır.
Yazım biçimi aşağıdaki bölüm sıralanışına ve belirtilen teknik özelliklere göre yapılmalıdır.
Başlık: Konuyu özetleyen, en fazla 12 kelime, Times New Roman, 14 punto, kalın, ortalı, yalnızca ilk harfler büyük olmalıdır.
Yazar/yazarlar bilgileri: Yazar/yazarlar ile ilgili hiçbir bilgi makale şablonu üzerinde (isim, kurum, vb.) yer almamalıdır. Ancak makale kabul edildikten sonra alan editörü tarafından yazara isim ve iletişim bilgilerinin eklenmesi için dosya gönderildiğinde şu şartlara dikkat edilmelidir: Yazar/yazarların adı ve soyadı açıkça belirtilecek şekilde başlığın altında, ortalı, “Times New Roman” yazı tipi, “12 punto” büyüklüğünde, koyu ve 1 satır aralığında olmalıdır. Yazar/yazarların unvan, kurum ve iletişim bilgileri (*) dipnot ile “Times New Roman” yazı tipi, “10 punto” büyüklüğünde ve 1 satır aralığında yazılmalıdır.
Özet/Abstract: Makalenin geneli hakkında fikir vermesi gereken Türkçe ve İngilizce özetin yazılması gerekmektedir. Uzunluğu en az 150 en fazla 250 kelime aralığında olmalıdır. Türkçe öz ve İngilizce abstract “Times New Roman” yazı tipi, “10 punto” büyüklüğünde ve 1 satır aralığında olmalıdır. Özet kapsamında çalışmanın amacı, yöntemi, başlıca bulguları ve genel sonuca yer verilmelidir.
Anahtar Kelimeler/Key Words: Makalede en az 3 en fazla 7 adet Anahtar Kelimeler/Key Words yazılmalıdır. Anahtar Kelimeler/Key Words “Times New Roman” yazı tipi ve “10 punto” büyüklüğünde olmalıdır.
Ana Bölümler: “Times New Roman” yazı tipinde, “12 punto” büyüklüğünde ve 1,5 satır aralığında olmalıdır.
Giriş: Çalışmanın amacı, önemi, kavramsal – kuramsal çerçevesi ve çalışmanın geneli hakkında bilgiler içerir.
Yöntem: Çalışmada esas alınan yöntem ve izlenen süreç hakkında bilgiler içerir.
Bulgular: Çalışmada elde edilen verilerin ve bulguların anlatıldığı ana bölümdür.
Sonuç: Bulgulardan ulaşılan sonuçların aktarıldığı bölümdür.
Tartışma: Konu ile ilgili yapılan başka çalışmalara ve varsa konu ile ilgili literatürdeki tartışmalara değinilen bölümdür.
Öneriler: Elde edilen sonuçlar ve yapılan tartışmadan hareketle geliştirilen önerilerin sıralandığı bölümdür.
Not: Ana bölümlerin düzenleniş biçimi çalışmanın alanına ve türüne göre (teorik, uygulamalı vb.) farklılık arz edebilir ancak yöntem, tartışma ve öneriler bölümleri uygulamalı (ampirik) çalışmalar için zorunludur.
Gerek metin içi kaynak gösteriminde gerekse kaynakça bölümünde APA 6 stili kullanılır.
Metin İçi Referans Gösterimi
Örnek: Yavuz, 2013
Örnek: (Arpacı, 2013; Arpacı ve Kuyu, 2010, s. 15; Karman, 2000; Zengin, Warrant, Güner, Aykut ve Karpat, 2013)
Örnek: (Abisel vd., 2005).
Örnek: (Zizek’ten aktaran Sancar, 2009). Sancar (2009) kaynakçada tüm bilgileri ile yer alırken Zizek kaynakçada yer almaz.
Örnek: Metin içindeki ilk atıf Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2012) şeklinde gösterilirken, parantez içi ilk atıfta (Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], 2012) şeklinde gösterilir.
Kaynakça Yazımı
Herbst-Damm, K. L., & Kulik, J. A. (2005). Volunteer support, marital status, and the survival times of terminally ill patients. Health Psychology, 24, 225-229. doi:10.1037/0278-6133.24.2.225
Gilbert, D. G., McClernon, J. F., Rabinovich, N. E., Sugai, C., Plath, L. C., Asgaard, G., ... Botros, N. (2004). Effects of quitting smoking on EEG activation and attention last for more than 31 days and are more severe with stress, dependence, DRD2 A1 allele, and depressive traits. Nicotine and Tobacco Research, 6, 249-267. doi:1 0.1 080/1462220041 0001676305
Sillick, T. J., & Schutte, N. S. (2006). Emotional intelligence and self-esteem mediate between perceived early parental love and adult happiness. E-Journalof Applied Psychology, 2(2), 38-48. Retrieved from http://ojs.lib.swin.edu.au/index.php/ejap
Von Ledebur, S. C. (2007). Optimizing knowledge transfer by new employees in
companies. Knowledge Management Research & Practice. Advance online
publication. doi: 1 0.1 057/palgrave.kmrp.8500141.
Elektronik adresten yararlanılan kaynakta, kaynağa erişilebilecek URL numarası verilir.
Chamberlin, J., Novotney, A., Packard, E., & Price, M. (2008, May). Enhancing worker well-being: Occupational health psychologists convene to share their research on work, stress, and health. Monitor on Psychology, 39(5). 26-29.
Clay, R. (2008, June). Science vs. ideology: Psychologists fight back about the misuse of research. Monitor on Psychology, 39(6). Retrieved from http://www.apa.org/monitor/
Haney, C, & Wiener, R. L (Eds.). (2004). Capital punishment in the United States
[Special issue]. Psychology, Public Policy, and Law, 10(4).
Greenfield, P., & Yan, Z. (Eds.). (2006). Children, adolescents, and the Internet
[Special section]. Developmental Psychology, 42, 391-458.
Belk, R. (2014). Sharingversuspseudo-sharing in Web 2.0. The Anthropogist. 18(1), 7-23.
Editorial: "What is a disaster" and why does this question matter? [Editorial]. (2006). Journal of Contingencies and Crisis Management, 14, 1-2.
Soyad, A. (Yayın yılı). Kitap adı. Yayın Yeri: Yayınevi
Shotton, M. A (1989). Computer addiction? A study of computer dependency. London, England: Taylor & Francis.
VandenBos, G. R. (Ed.). (2007). APA dictionary of psychology. Washington, DC: American Psychological Association.
Author, A A, & Author, B. B. (1995). Title of chapter or entry. In A Editor, B. Editor, & C. Editor (Eds.), Title of book (pp. xxx-xxx). Location: Publisher.
Freud, S. (1953). The method of interpreting dreams: An analysis of a specimen
dream. In J. Strachey (Ed. & Trans.), The standard edition of the complete
psychological works of Sigmund Freud (Vol. 4, pp. 96-121). Retrieved from http://books.google.com/books Özgün eser 1900 tarihlidir)
Shotton, M. A (1989). Computer addiction? A study of computer dependency [DX Reader version]. Retrieved from http://www.ebookstore.tandf.co.uk/html/index.asp
Schiraldi, G. R. (2001). The post-traumatic stress disorder sourcebook: A guide to healing, recovery, and growth [Adobe Digital Editions version]. doi: 1 0.1036/0071393722
O'Keefe, E. (n.d.). Egoism & the cnsts in Western values. Retrieved from http://www.onlineoriginals.com/showitem .asp litem I D~ 135.
Strunk, W. Jr. & White, E. B. (2000). The elements of style (4.Baskı). New York: Longman.
Morris, C. (2002). Psikolojiyi anlamak (çev. A. Erkuş, A. D. Batıgün ve B. Ayvaşık) Ankara: TPD.
Yazar soyadı, A. (Yıl). Çalışma başlığı (Rapor No. xxx). Yer: Yayınevi.
Kessy, S. S. A.. & Urio, F. M. (2006). The contribution of microfinance institutions to poverty reduction in Tanzania (Research Report No. 06.3). Retrieved from Research on Poverty Alleviation website: http://www.repoa.or.tz /documents_storage/Publications/Reports/06.3_Kessy_and_Urio.pdf
Yazarın Soyadı, A. (Yıl, Ay). Bildiri ya da posterin başlığı.Sempozyumun adı, Sempozyumun yapıldığı yer.
Pişkin, M. ve Ayas, T. (2005, Eylül). Zorba ve kurban lise öğrencilerini utangaçlık, içedönüklük, dışadönüklük ve özsaygı değişkenleri bakımından incelenmesi. VIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi’nde sunulan bildiri, Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul.
Liu, S. (2005, May). Defending against business crises with the help of intelligent agent based early warning solutions. Paper presented at the Seventh International Conference on Enterprise Information Systems, Miami, FL. Abstract retrieved from http://www.iceis.org/iceis2005/abstracts_2005.htm
Herculano-Houzel, S., Collins, C. E., Wong, P., Kaas, J. H., & Lent, R. (2008). The basic nonuniformity of the cerebral cortex. Proceedings of the National Academy of Sciences, 105, 12593-12598. doi:10.1073/pnas.0805417105
Katz, I., Gabayan, K., & Aghajan, H. (2007). A multi-touch surface using multiple cameras. In J. Blanc-Talon, W. Philips, D. Popescu, & P. Scheunders (Eds.), Lecture Notes in Computer Science: Vol. 4678. Advanced Concepts for Intelligent Vision Systems (pp. 97-108). Berlin, Germany: Springer-Verlag. doi:10.1007/978-3-540-74607-2_9.
Yazar soyadı, A. A. (1978). Yüksek lisans ya da doktora tez başlığı(Yayımlanmamış yüksek lisans ya da doktora tezi). Üniversitesinin adı, Yer.
Atkıncı, H. (2001). İlköğretim birinci kademe eğitim programlarının yaratıcı düşünmenin gelişimine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
Aydın, F. (2009). İşbirlikli öğrenme yönteminin 10. sınıf coğrafya dersinde başarıya, tutuma ve motivasyona etkileri (Yayımlanmamış Doktora tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
Messinis, D. (2014).PopeVisitsTurkey.http://www.cbsnews.com/pictures/pope-visits-turkey/, adresinden 24 Ekim 2013 tarihinde alınmıştır.
1. Dergimize Türkçe ve İngilizce çalışmalar kabul edilmektedir.
2. Alanında özel bir öneme sahip olup farklı dillerde hazırlanan çalışmalar yayın kurulunun salt çoğunluğu tarafından kabul edilmek koşuluyla hakem onayına gönderilir.
3. IJHE elektronik yayın yapan bir dergidir. Derginin tamamına veya makalelerin PDF şekline derginin internet sitesinden ücretsiz olarak ulaşmak mümkündür. Bu nedenle yazarlara ya da üçüncü kişilere derginin basılı hali gönderilmez.
4. Yazıların her türlü bilimsel ve hukuki sorumluluğu tek taraflı olarak yazara aittir. Dergimiz bu konuda bir yükümlülük altına sokulamaz. Dergiye yazı gönderen yazarlar bu durumu kabul ve ikrar ederler.
5. IJHE, başka bir yerde yayınlanmış veya değerlendirmeye gönderilmiş çalışmaları kabul etmez. Derginin internet sistemine üye olan ve çalışmalarını yükleyen yazarlar bunu peşinen kabul etmiş sayılır. Dergimiz bu konuda yazarların beyanına göre hareket etmekte olup
6. Yazarlar gerçeğe uygun beyanda bulunmak zorundadır. Aksi durumun tespiti halinde her türlü hukuki, bilimsel ve etik sorumluluk yazarlara aittir.
7. Dergi sistemine yüklenen çalışmalar değerlendirilmek üzere iki hakeme gönderilir (Bkz. Hakem Değerlendirme Formları). İki hakemin onaylaması durumunda çalışma yayın sürecine alınır. İki hakemin ret vermesi durumunda çalışma yayınlanamaz. Hakemlerden birinin olumlu diğerinin olumsuz görüş bildirmesi durumunda çalışma üçüncü bir hakeme gönderilir ve onun değerlendirmesine göre karar verilir.
8. Hakem ataması ve hakemlerin çalışmaları, değerlendirme süreçleri gizli yürütülür. Hangi çalışmanın hangi hakemler tarafından değerlendirildiği yalnızca derginin yayın kurulu ve editörler tarafından bilinir ve bu konuda yazarlara bilgi verilmez.
9. Hakemler değerlendirdikleri çalışmalar için düzeltme talep edebilirler. Düzeltmeler büyük veya küçük ölçekli olabilir. Düzeltmeler için yazarlara iki hak tanınır. Her iki hak için de azami düzeltme süresi 15’er gündür. Azami düzeltme süresi içinde düzeltmeleri tamamlanmayan çalışmalar ret edilir.
10. Daha önce tez, sunum, bildiri, poster vb. şekilde herhangi bir yerde yayınlanmış çalışmalar makaleye dönüştürülmüş ve dergi sistemine yüklenmiş ise mutlaka daha önceki kullanımına yönelik bilgi makalenin ilk sayfasında dipnot ile belirtilmelidir. Bu duruma uymayan yazarlar ‘etik ihlal’ yapmış sayılırlar ve bu konuda dergimizin herhangi bir sorumluluğu yoktur.
11. Dergi sistemine yüklenen çalışmaların her türlü telif hakkı yazar tarafından dergiye devredilmiş olur. Bu işlem için yazardan bir imza ve onay bilgisi istenmez. Yayınlanan çalışmalar için yazarlara herhangi bir ad altında ücret ödenmez.
12. Dergi sistemine yüklenen çalışmaların hızlı bir şekilde değerlendirilmesi konusunda azami gayret gösterilir. Çalışmalar sisteme yüklendikten sonra ortalama 10 hafta içerisinde yayına kabul edilip edilmedikleri hakkında yazarlara sistem üzerinden bilgi verilir. Yazarlar bu sürenin bitmesini beklemeden çalışmalarını geri çekemezler.
13. Birden çok yazarlı çalışmalarda dergimiz çalışmayı sisteme yükleyen yazarı muhatap alır, diğer yazarlarla bir ilişki içerisinde bulunmaz ve bu yazar dışındaki kişilere bilgi vermez.
14. IJHE yılda iki kez Nisan ve Ekim aylarında yayınlanır. Bu durum derginin yayın sistemine, hakem değerlendirmelerine ve teknik nedenlere bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Yayın zamanında meydana gelebilecek değişiklikler nedeniyle dergimiz herhangi bir sorumluluk altında tutulamaz.
15. Yazım dili Türkçe olan çalışmalarda 700 – 1500 kelime aralığında İngilizce geniş özet istenir. Geniş İngilizce özet içinde çalışmanın türüne göre amaç, kapsam, kısa literatür bilgisi, yöntem, bulgular ve sonuç yer almalıdır.
16. Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen araştırmalarda etik kurul onayı sunulmalıdır.
17. IJHE, dergi sistemine yüklenen ve yayın için gönderilen her türlü çalışmayı doğrudan yayınlama, yayın için sıraya alma, düzeltildikten sonra yayın sürecine alma veya reddetme hakkına sahiptir. Yazarlar bu hususu bilir ve peşinen kabul etmiş sayılırlar. Bu konuda dergiyi baskı altına alacak herhangi bir girişimde bulunamazlar ve herhangi bir hak talep edemezler.
18. İntihal taraması politikamız vardır.
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, makale gönderme, değerlendirme ve yayın aşamalarında ücret talep etmemektedir. Makaleler ücretsiz olarak yayınlanmaktadır.
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.